Opportunity Alert

TRUDNE czasy otwierają nowe możliwości.
dzielimy się nimi - regularnie.

Patronat:

Model Direct to Consumer

Opportunity Alert #48: Sprzedawaj w modelu Direct to Consumer

W ostatnich tygodniach w internecie zaktywizowała się nowa fala nabywców w sklepach e-commerce.  To jeden z wniosków pochodzących z czwartej fali badania “Barometr COVID-19” realizowanego przez Kantar.

W czasie pandemii wielu ludzi po raz pierwszy kupiło przez Internet coś, czego wcześniej w tym kanale nie nabywało. Prawie co trzecie gospodarstwo domowe (32% ogółem i 40% gospodarstw domowych z dziećmi) zwiększyło lub znacząco zwiększyło wydatki na zakupy przez Internet w okresie pandemii.

W tym szczególnym czasie zyskują podmioty sprzedające w modelu D2C (Direct to Consumer). Zapewnia on konsumentom bezpośrednią dostawę od producenta, w pominięciem pośredników: sieci handlowych czy dystrybutorów. Klient może dokonać zakupów bezpośrednio od producenta wieloma kanałami: przez stronę www, telefon, komunikator czy przez kanały social media. Bezpośredni kontakt z konsumentem minimalizuje koszty (dystrybucji, logistyki itp.) i pozwala łatwiej dopasować proces sprzedaży do zmieniającej się rzeczywistości.

Więcej o badaniu Kantara: https://bit.ly/2XeWM0g

Zobacz również

Reklama kontekstowa i dystrybucja treści

Reklama kontekstowa i dystrybucja treści u zewnętrznych wydawców to bardzo ważny etap działań marketingowych. Dobre, zasięgowe serwisy i portale to…

Co to jest employee advocacy, czyli firma to ludzie

Duża konkurencja sprawia, że przedsiębiorstwa szukają kolejnych innowacyjnych metod promocji. Jednym z ciekawszych trendów jest employee advocacy. Na czym dokładnie…

Optymalizacja

Optymalizacja to, w ogólnym rozumieniu, proces, którego celem jest stworzenie najlepszego rozwiązania czy wersji. My przyjrzymy się optymalizacji stron internetowych w…