Opportunity Alert

TRUDNE czasy otwierają nowe możliwości.
dzielimy się nimi - regularnie.

Patronat:

Model Direct to Consumer

Opportunity Alert #48: Sprzedawaj w modelu Direct to Consumer

W ostatnich tygodniach w internecie zaktywizowała się nowa fala nabywców w sklepach e-commerce.  To jeden z wniosków pochodzących z czwartej fali badania “Barometr COVID-19” realizowanego przez Kantar.

W czasie pandemii wielu ludzi po raz pierwszy kupiło przez Internet coś, czego wcześniej w tym kanale nie nabywało. Prawie co trzecie gospodarstwo domowe (32% ogółem i 40% gospodarstw domowych z dziećmi) zwiększyło lub znacząco zwiększyło wydatki na zakupy przez Internet w okresie pandemii.

W tym szczególnym czasie zyskują podmioty sprzedające w modelu D2C (Direct to Consumer). Zapewnia on konsumentom bezpośrednią dostawę od producenta, w pominięciem pośredników: sieci handlowych czy dystrybutorów. Klient może dokonać zakupów bezpośrednio od producenta wieloma kanałami: przez stronę www, telefon, komunikator czy przez kanały social media. Bezpośredni kontakt z konsumentem minimalizuje koszty (dystrybucji, logistyki itp.) i pozwala łatwiej dopasować proces sprzedaży do zmieniającej się rzeczywistości.

Więcej o badaniu Kantara: https://bit.ly/2XeWM0g

Zobacz również

Usuwaj subskrybentów: 5 kroków do zadbanej bazy

Baza mailingowa to serce niemal każdej kampanii marketingowej i nawet jeżeli nie jest wykorzystywana bezpośrednio do promocji, zbieranie adresów bezwzględnie…

Facebook: kilka lekcji z komunikacji marek

Błędy językowe? Powierzchowny kontakt z odbiorcą? Czy też częstotliwość informowania o ofercie firmy i nachalne reklamy? Każdy z tych błędów,…

5 błędów w kreacjach na Facebooku

Podobno błędy zdarzają się nawet najlepszym. Problem w tym, że czasami naprawdę nie ma miejsca na potknięcia – tym bardziej,…