Opportunity Alert

TRUDNE czasy otwierają nowe możliwości.
dzielimy się nimi - regularnie.

Patronat:

Lokalni dostawcy

Opportunity Alert #50: Współpracuj z lokalnymi dostawcami

Pandemia i związana z nią koncentracja na dbałości o bezpieczeństwo sprawiły, że na znaczeniu zyskuje lokalność produktów.

Jak donosi Kantar, 42% konsumentów twierdzi, że obecnie zwraca większą uwagę na pochodzenie produktów niż wcześniej. Odsetek też jest jeszcze wyższy w gospodarstwach domowych z dziećmi – tu wzrasta do 52%. Jeden na czterech konsumentów uważa, że właściciele używanych przez nich marek powinni sprowadzać produkcję z powrotem do własnego kraju, natomiast jedna trzecia martwi się, czy produkty wysyłane z zagranicy nie zagrażają ich bezpieczeństwu.

Jako szczególnie ryzykowne postrzegane są produkty z Chin i Stanów Zjednoczonych. Odpowiednio 60% i 47% respondentów wskazuje, że są nastawieni mniej przychylnie wobec kupowania towarów i usług z tych dwóch krajów.

Więcej o badaniu Kantara Barometr COVID-19 tutaj.

Zobacz również

Long tail

Long tail, czyli pozycjonowanie na długi ogon, to sposób na dotarcie do grupy o zawężonych zainteresowaniach i dobra ścieżka do…

UX (user experience)

UX (user experience) w ostatnich latach stał się tematem bardzo popularnym wśród osób prowadzących działania marketingu online. Odpowiednio uwzględniony przynosi…

Lokowanie produktu (product placement)

Lokowanie produktu (ang. product placement) – to forma reklamy bazująca na nienachalnym przedstawieniu produktu jako części większej kompozycji, która nie…