Jak usprawnić działania on-line związane z obsługą klienta? Podpowiada Magda Rokicka, ekspert social media z domu mediowego Mastermind:
“Obsługa klienta to już nie tylko dobre call center. Tę rolę często zastępują social media, które coraz częściej stają się pierwszym źródłem kontaktu z klientem.
Instagram uruchomił funkcję, która usprawnia obsługę komunikacji z klientami. Są to tzw. szybkie odpowiedzi. Szybkie odpowiedzi to gotowe szablony wiadomości, które możesz wysyłać w odpowiedzi na zapytania klientów. Możesz dostać się do nich prostymi skrótami z poziomu paska wpisywania wiadomości. Korzystanie z szybkich odpowiedzi nie tylko oszczędza czas, ale też umożliwia zachowanie spójności w reagowaniu na zapytania klientów.
Analogiczną funkcję posiada również Facebook. Oprócz gotowych szablonów z odpowiedziami możemy ustawić automatyczny autoresponder.
Automatyzacja jest podstawą dzisiejszego świata on-line i stała się istotniejsza niż kiedykolwiek wcześniej”.